9 aug. 2011

SĂ TRĂIŢI BINE!

După ce s-a retras soarele, am pus pendulul să ud gazonul.
Uscăciune mare.
Ma bălănganeam in balansoar si priveam cu plăcere cum se spărgeau stropii de apă pe iarbă.
- Goguţă, facem o tablă ?
Era Vică. V-am mai povestit eu de el. Cel cu plata la zi la intreţinere. După ultima intalnire si-a schimbat părerea despre mine. Şi eu despre el, sincer să fiu.
- Da Vică, dar nu am table.
- Am eu. si deschide geanta diplomat ce o avea cu el.
 .
.
- Vezi tanti Sica, vezi animalu. Eu mor acilea si el s-a dus să joace table cu aschimodia aia de Goguţă.
- Vică, vino, sună telefonul.
- Lasă-l mă fată, lasă-l,ce face, joacă si el o tabla.
- Nu se poate tanti Sica, nu se poate. Ce dracu, mie imi este rău de nu se poate si pe el il doare in cur.
- Fată zise tanti Sica, de la caldură, mai ales ca esti...şi mai ..... sensibilă.
- Adică ce tanti Sico, ce. Din cauza lui am căzut in pulimia aia. Că şi apă dacă beau pun pe mine. Vezi şi matale te rog ce face puiul ală la rotisor că mie nu-mi place prea ars.
- Vicăăăăăăăăă, telefonul.
- Imediat puiuţu. Vin acu.
Nu o cunoşteam pe nevasta lui Vică. A ieşit in curte. S-a inegrit soarele.
Ma aşteptam ca puiuţu să fie ceva mic. Ce e un pui. Un ghemotoc.
Asta nu era pui, era puiuloi. Ceva mare. Imens. Vorbea peltic din cauza guşei. Pleoapele ii acopereau mustata. Ara pamantul cu burta. 103 fără dres, la 1.59. Mare, domle, mare. Adică nu mare, ci mare.
După catva timp se intoarce Vică
- Unde am ramas?
- Păi trebuia să muţi patru-trei, să mă iei, zic eu să mai il incalzesc pe Vică, că era vînăt.
- Sa vezi ce ii fac lu naşu Florin. A zis, casă de piatra si să traiti bine. Da? Pa...
- Ce să-i spun ? De ce l-ai ales ? Marţ Vică, marţ ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu