5 aug. 2011

INCHIPUIRE.

- Dă-mi-l mai repede dragă.Te-am rugat doar.
- Staţi un pic doamnă, face gargara.
- Spune-i ca nu am timp, de asteptat.
- Şef, hai mai repede.
- Ce e mă, ce e, că era să mă inec. Cine e? Şi nu mai urla aşa Agripino, că mă sperii. Să ştii ca o să te schimb. Ce a luat foc ţara?
- Răspundeti la telefon şi o să vedeţi.
- Alo. A, tu erai? Bună,ce faci? Agripino, scoate căştile din urechi.
Imi inchipui că şi la celalalt capăt al firului lucrurile se petreceau la fel ca şi la capatul acesta. Scene din Casablanca. Filmul. Priviri in gol.
- Ce să fac, nu prea bine? Tu ?
- Nimic deosebit. Am facut o gargara. M-am obisnuit cu ele.
- La ce post ? Că sunt in maşină.
- In baie.
- A...Sunt suparată rău să ştii.
- De ce? Stai un pic te rog.Agripino, ia du-te tu dom'le sa-mi cumperi niste ţigări. Zii mai departe te ascult.
- Sunt fleaşcă, să ştii.
- Nu pot prin telefon.
- Nu dragă, fleaşcă de supărare, firar ea să fie de rectificare. Vezi ce rimă am făcut? Toţi mă injură pe mine că şi-a dat ungurul ăla demisia. Ce, eu i-am alocat bani aşa putini? M-au inebunit cu sănătatea asta, m-au inebunit de tot. Să se trateze, auzi. Păi tu, cănd ai fost bolnăvior le-ai cerut bani? Ţi-a dat fita. Şi ei pot face la fel. Dacă nu au fete să le dea baieţii. Mare scofala.
- Şi nu iţi ajung banii? Să vorbesc cu Fane 2 să iţi mai dea. De fapt să semneze.
- Mi-ar mai trebui ceva. Vreau să mai fac trei gondole. Mie, ştii imi place natura statică. Ce dacă nu functionează? Doamne fereşte, ii mai apucă ameţeala, in gondolă, se ineacă in piscină, sau se duc dea rostogolul pe terenul de folbal.
- Fotbal.
- Bun, şi or să inceapă să ceară şi mai mulţi bani la sănatate.
- Of, of....
- Ce e nu am dreptate?
- Ba da, dar mă ofoiam din alta cauză.
- Trebuie să mă rezolvi intr-un fel.
- Ti-am spus că am treabă acum. Poate măine. Vin la tine sau vii la mine?
- Nici la tine nici la mine, la Victoria.
- Nu vin că nu o cunosc. E neam cu tine?
- La palat dragă la palatul Victoria. Hai pa, te mai sun eu, am ajuns acasă. Pa....
- Agripino, m-am hotarat, te dau afară. De cat timp ai venit cu ţigările?

Nota mea
Goguţă, n-am nici poză, n-am nici Casablanca!......dar ia o ţigară că şi-aşa este desfăcut pachetul! N-o să observe........


Şi bonus, ca să nu fii supărat, iaca îţi bag poezia "Închipuire" a basarabeanului Ion Vatamanu, savant renumit, Doctor în Chimie, care plictisindu-se după ce a terminat de scris "Termodinamica hidrolizei ionilor metalelor", s-a pus pe scris versuri:
O, tu, închipuire
Cu numele Elena!
În alb mi-ai apărut
Din flăcări ce s-au stins.
Eu am murit, Elena,
Lumina-mi s-a prelins...
O, tu, închipuire
Cu numele Elena!
Nesomnul nu mă cearcă,
Plutesc acum c-o barcă.
Si drumul nu mă-ntrece.
Eu am murit, Elena,
Tu tremuri lângă-un rece.
O, tu, închipuire
Cu numele Elena!
Mai plouă înainte,
Mai ninge înainte.
O frunză-mi stă pe faţă.
Eu am murit, Elena,
Privesc acum din gheaţă...

Un comentariu:

  1. Este că am avut dreptate-S-au intalnit.
    Dar nu la Victoria-că nu cunoştea el
    La Cotroceni,unde cunoştea ea.

    RăspundețiȘtergere