22 iul. 2011

CALENDARUL.

Ieri, a fost zi de leafa, asa ca ma fost la cumparaturi.
Ajuns in holul blocului, m-am oprit in capul scarilor. Pentru ca, cum ii sta bine unui bloc din tarisoara noastra,liftul nu functiona.
Daca scarile, erau si ele cu doua benzi pe sens, era bine. Ce te faci, daca ai in fata o tanti mai in varsta, sau pe cineva, cu un carut de copil si din fata vine un nenea, de asta care nu ce stiu ce a facut, ce a muncit, ca in mai putin de 20 ani si-a cumparat Bugatti. Stai sa treaca? Stai.
Aveam ceva greutate. Ma uit in sus si incep cu luna ianuarie din calendarul ortodox.
Ajuns pe la etajul patru, ma o opreste un nene. Eu ajunsesem la luna martie.
- Ce faci baaaiiii?
M-a uns pe suflet cum mi-a zis, baaaiiii...Frumos nene, frumos. Ma simteam bagat in seama, ca de regula, astia de la etajele inferioare, cand treci pe palier inchid usa. Ca sa nu vorbeasca cu tine. Inainte, mai iesea ba unul ba altul, spunea ba una ba alta. Mai aflai ce au ei in capatana, tu le aratai capatana ta.
Ma rog, se schimbau ideii. Cica au facut sedinta si nu mai au voie decat, sa vorbeasca doar ei cu ai lor.
- Hai noroc, zic. Am fost la cumparaturi si acu spre casa.
- Am auzit ca te iei, de presedinte, de guvern. Ce sa mai zic cate zici de premier.
- Ei se iau de mine. Pai nu vezi si matale? Cu aceeasi bani acu doi ani luam produse de nu ma ducea liftul si acu pot sa merg si pe scari.
- Ha, auzi la el, in loc sa zica mersi ca l-a usurat, tot el face pe niznaiul.
A mai zis ceva de criza, recesiune, guvern, alegeri, presedinte, ministri, conjunctura internationala, tradari, aliante, usl, moguli...
Am continuat sa urc pe scari, gandindu-ma, daca pana acasa imi ajunge calendarul ortodox.
Noroc, ca si din calendarul catolic, cunosc niscaiva sfinti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu