30 sept. 2011

MOBILUL

- Alo…alo……Agripino, ce mama dracu are telefonul ăsta fată? Eu îl aud păla, da ăla nu mă aude pe mine. Ce se întamplă?
- Habar nu am sef. Cred că de cănd aţi schimbat mobilierul. Or fi pus ăia firele căş. Înainte functionau bine. Dar, dacă daţi pe rec, să ştiţi că se aude perfect.
- Ce domnule şi aici la mine în birou se ascultă telefonul ?
- Ordin de la cabinetul 2.
- Da ? Să vezi ce îi fac eu ei. Vrea să candideze la bozgori? Acolo să se ducă, nu mai pupă ea… Să le facă la ăia gondola. Crezi că îi pune păia cu botul pe labe ? Doamne ce m-am enervat.. Pune de o gargară.
- De care ?
- Fără gheaţă, că nu-ş ce dracu am la o măsea.Şi multă. Păi şi cum fac eu, să vorbesc cu Fane 2? Că oracăie în telefon. Eu îl aud, el nu mă aude. Nu pot să-l las prea mult să astepte.Acu incepe să plouă şi nu a terminat de cosit.
- Vă dau mobilul meu.
- Haha, e Nokia?
- Contează ?
- Contează. Să nu mai aud de ăştia. Mai ţii minte ce spuneam eu acu să tot fie ? E gata gargara? Adu-o. Mama lor de pungaşi. Eu ziceam că pleacă peste douăzeci de ani şi i-a apucat plecarea acu, cănd toate lumile ne laudă.
- Care “lumile” sef ?
- Tu nu ai văzut, căt l-a lăudat tolomacul ală pe Fane 2?
- Era de al nostru.
- Ce contează. Să plece dă-i în ...
- Vă spun.
- Să plece, na, e bine?
- Nu.
- Şi atunci, cum dracu să zic?
- Nu, adică să nu plece.
- Să plece Agripino, să plece. Ai vazut căţi au plecat în ultimii ani? Şi ? O ducem mai prost ? Nu. Mai bine? Nu. Şi atunci ce dracu. Lasă ca vorbesc eu cu cumătru lu fratemiu, cu Cocosel , cu aia cum îi zice mă? Aia cu ţoale, zii.....?
- Armani.
- Am zis aia, nu ăla. Dar nu contează.Şi e clar, o pun şi pe Nuţi... Da stai, că pasta a apucat-o nebuneala cu ţinutul Secuiesc.. Mă pune la cheltuială, să vezi. Costă ceva elicopterul din Bucureşti la Miercurea Ciuc. Că va trebui, cel puţin odată pe zi, să mă duc la ea, pentru analize. Pe ea nu o să o las să meargă cu elicopterul că sar aştia în sus. Dacă zic ceva de mine mă doare in..
- Vă spun.
- Ete, că nu spun în ce mă doare.Aşa, d-al dracu.Auzi, de ce se dau analiştii lu cur prăjit, de ceasul morţii? Că pleacă aştia. Tu ce crezi că am avut în cap, cănd le-am zis astora să plece să muncească înafară?
- Habar nu am.
- De la ăia de afară, ăştia ai noştri trebuie să inveţe cum se munceşte acolo. Acolo ăia nu cer nimic de la guvern. Nici case, servicii, salarii, mâncare şi nici pomeni. Se orienteză spre ce se caută pe piaţa muncii, îşi fac o afacere ori se îngrijesc singuri de un loc de muncă. Nu ca ai nostri. Una două, să le dea guvernul. Sau eu. Sau Nuţi. Păi ce mama dracu suntem noi? Cantina săracilor. Nu au ce manca, pa tată, pa. Şi s-au luat şi de ăsta, zi, mă, Furnal..
- Funeriu.
- Aşa. Că de ce le-a zis să plece aia mici să inveţe înafară. Să plece Agripino, să plece. Cat costă să îţi trimiţi papagalu să înveţe afară? O nimica toată. Ale mele cum de au reuşit, zi? A lu Vicleanu la fel. A lu poale in brău aia la fel. Puradei si puradele unu şi unu, una şi una. Că mă şi gandeam să mai inchid nişte scoli, ca să am de unde, să-i mai dau lu Nuţi niste bani.
- Bani vroia şi Sulfinica.
- Vezi, dracu m-a pus să ma iau după voi şi să o pun paia la munca.Pai dacă e la ministerul ăsta, să muncească ca să facă rost de bani. Nu să ceară. Să pună măna să muncească toţi. Să ia exemplu de la mine. Le-am spus că există riscul ,ca aştia cu multinaţonalele să plece? Le-am spus.
- Mai devreme spuneaţi, că le-aţi spus, că aştia o să stea cel puţin douăzeci de ani.
- Şi care e problema. Aia a fost atunci, asta e acu. Daca ii vom mai tine mult cu birocratia noastra si cu lipsa de curaj de a ne asuma decizii importante, o sa-i pierdem si pe aceia. Tu-i birocraţia ei azi şi maine. Notează Agripino, să nu uit, cu căte am pe cap. De maine mă apuc de birocraţie. Nu au fost aştia în stare opt ani? Lasă c-o rezolv eu rapid. Mama ei azi şi maine. Am doborat eu uragane, da o părlită de birocraţie. Ai notat?
- Da.
- Bravo. Să imi aduci aminte maine la prima ora. Vai de mama lor de politicieni, să se lase ei călcaţi in piciore de o părlită de birocraţie. Mă, tu ai pus ceva in gargara asta.
- Nimic sefu, pe cuvăntul meu. Gargară originală, de la mama ei.
- Da, facută la Bolintin. De acum inainte, nu mai luaţi pană nu o verific eu. Ar trebui să ne întorcem catre agricultură Agripino. Ha, parcă te văd cum mulgi vaca. Trebuie să inveţi că nu se stie niciodată. Romanii… trebuie sa se orienteze spre ce ştiu să faca ei singuri si să fie lideri. Ce dracu, habar n-am. Păcat, că dacă ar fi toată Romania ca partidul, ar fi altceva. Toţi au cate o afacere. Ai vazut Fane 2? Taie iarbă, taie pomi.
-Da, doar taie.
-Ia vezi, au reparat aştia telefonul, sau orăcaie ăla in continuare.
-Nu le-au reparat incă. Se aude doar, sărumană şef.
-Vezi Agripino, ăsta om de cuvant.

2 comentarii:

  1. Ho, că nu dau finlandezii! Din contră! Fug!

    Vezi că nu pot vedea you-tube-ul!
    Lasă link aici ca să postez!
    :))))))

    RăspundețiȘtergere