21 oct. 2011

MI SE FĂLFĂIE.

- Sărumăna,doamnă, dacă nu vă deranjez, îmi puteţi spune şi mie, în ce toane e şefu?
- Bună ziua domn Fane 2, adică cum în ce toane?
- Mă scuzaţi doamnă, vroiam pentru ca să zic, ce stare de spirit are şefu la ora asta? Că e o problemă mai naşpa şi vreau să ştiu cum îl iau, adicătelea cum pun problema. Dacă e la gargară revin, cu toate că vine acuşica ploaia şi udă fănul şi să strică şi nu o să avem ce mănca doamnă, că io sunt nervos, al dracu de nervos.
- E destul de calm să ştiţi. S-a enervat dănsul pă ăia din parlament, că nu vor să voteze legile alea urgente. Acum s-a mai calmat. S-a uitat ce s-a uitat la Discovery, dar l-a apucat somnul. Acu citeşte Levantul.Vi-l dau la telefon. Nu a facut încă gargara, aşa că să nu îl ţineţi mult.
- Multumesc doamna, sărut măinile.
- Şefu, Fane 2 la telefon.
- Ce vrea Agripino?
- Nu ştiu.
- Dacă nu ştii, atunci ce ai vorbit cu el atata?
- Ba de una, ba de alta, chestii de viaţa.
- Zi Fane.
- Sărumana şef, nu vreau ca să vă deranjez, de fapt nici nu vroiam să vă sun, că nu mă hotărăsem incă cum să pun problema, dar să ştiti că e groasă.
- Haida, ce faci Fane, ce e limbajul ăsta la tine aşa de dimineaţa. Te-ai sculat în trei picioare? Ha,ha.....
- Ha, nu vă suparaţi şefu, da cu poantele dumneavoastra să stiţi că mă inveseliţi, sărumana. Nu şef, la aia nu mă uit, că nu mai am timp. Mă-nervează aştia din partid şef!
- Cu Nuţi ai vorbit?
- Nu şefu, că am ajuns la dansa mai tărziu, terminase audienţele şi plecase la piscina de la Malu Căzut. Ştiţi,aia din fondurile lu aia care...
- Hai Fane, zi pe scurt şi mai repede.
- Păi cum vă ziceam, au început mai mulţi, să facă gălagie în partid, sărumana. Mă deranjeaza atacurile unor colegi din partid,şef. Când nimeni din PDL nu era cine este fără sprijinul partidului. Ziceţi şi dumneavoastră.
- Ce să zic?
- E bine?
- Nu.
- Atunci când a fost bine au fost alături,  iar când partidul a luat cele mai grele măsuri şi are nevoie de fiecare om al său unii încearcă să îşi facă imagine personală pe seama partidului
- Nu.
- Cum nu, că nu înteleg. Cănd ne mergea bine şi spuneam toţi de toate….
- Stai băi moară,nu vorbeam cu tine. Vorbeam cu Agripina, că a venit ora de gargară. Zi. Zii mă Fane,zi odată.
- A, sărumana, vorbeaţi cu mine. Păi da şef, cum spuneam. Acu unii să facură ai dracu. Dau din clanţa. Vor să işi facă imagine pe seama partidului şef.
- De care patru pă trei sau şaişpe pe nouă, hahaha.
- Şefu să ştiţi că imi creşte inima de bucurie cănd vă văz, adică va auz aşa de vesel. Că i-am şi zis lu Andreea, că ce căcat mănancă aştia, scuzaţi expresia, că sefu e bolnav. Da şef, noi ne-am chinuit de am ajuns, unde am ajuns şi trebuie să recunoaştem,că dacă nu eraţi dumneavoastra să ne călăuziţi,nu se traia aşa de bine în ţara, adica şi aia care stau in ţara şi ăia care nu stau în ţara, da voteaza în draci. Şefu, eu le-am spus că nu mai tolerez aşa ceva. Sub nici o formă, adică ce a ajuns partidul ăsta? M-am chinuit să-l aduc la…
- Ce ai făcut Fane? Ce te-ai chinuit?
- Mă scuzaşi şef dacă am zis ce am zis dar a fost fară voia mea să ştiţi, că vă sun de la un telefon public, afară e frig cam dărdăi să ştiţi, să n-o luaţi aşa cum am zis, că nu am zis aşa cum am zis. Că le-am şi zis, băi, şefu ne-a adus unde am ajuns la guvernare băi si voi faceţi gură băi? Şefu a fost ales, băi. Căţi din voi aţi fost aleşi ca şefu? A? Tot mapamondul a votat cu şefu şi dacă americanii ăia terminau mai repede cu navetele alea intergalactice, îl vota şi universul băi. Unii dintre ei că…
- Care?
- Nu de dumneavoastra şef. De partid măcane ei. Am avut cea mai bună guvernare şef din ..
- Fane ce am zis eu?
- Aţi zis ceva sef? Nu v-am auzit, v-am spus că sun de la …
- Băi, mă refeream la guvernare Fane. Cine am zis eu că a fost cel mai bun primministru?
- Duşmanu lu dumneavoastră, şef. Comunist ca şi dumneavoatră. Aveţi dreptate, aşa aţi zis. Eu le-am zis, băi şefu a zis că nu oamenii fac un partid, ci partidul face oameni. Să ştiţi că îi dau afară.
- Ce faci?
- Îi dau afară pe ăia care se ocupă cu renovarea palatului, că prea tăragănează.
- Să îmi faci o listă.
- Da şef nu sunt mulţi, acu au trecut la zugrăvit pe holuri.
- Nu Fane cu aştia, ci cu aialalţi.
- Nu vi i-a spus doamna Nuţi?
- Treaba mea ce mi-a spus Nuţi, nu e treaba ta.
- Aveţi dreptate şef. Că acu vin alegerile şi avem nevoie de toţi oamenii,  pentru a convinge electoratul. Că aştia din opoziţie, mă şi apucă răsul, şef. Auziţi, să nu dea lumea cnp-ul la recensămănt. Păi inafară de cnp-ul dumneavoastră şi a lu doamna Nuţi, le stiu pe toate. Plus de asta sărumana de trei ori, că nu am zis de mult, că m-am luat cu vorba,lumea o să ne voteze. Cănd a mai fost romanul pe un loc fruntaş? Să plece şef, sau să işi facă ei partid. Trebuie şi dumneavoastră şef, să luaţi atitudine intr-un fel.
- Hai că ai trăntit-o Fane. Ai dat cu mucii în fasole. Băi, de cand mă implic eu în problemele unui partid? Am voie Fane, ia zi?
- Nu la asta m-am referit şef, sărumana. Ziceam aşa, cănd sunteţi la o gargara pe la tvr, să o aruncaţi, aşa pe după leuştean.că să stiţi toţi sunt intelectuali şi pricep. Nu mai vor, să ne lase şef, să ne lase. Că bine aţi zis şi mă repet, partidul face oameni, că el ia facut pe ei şi nu ei pe el.
- O să văd Fane, o să mă găndesc la asta. Trebuie să tinem legătura cu oamenii. Cand ai şedintă de guvern?
- Azi.
- Să îi spui lu Nuţi să mă sune. Nu-ş de ce, da are telefonul oprit.
- E la Malu Căzut şef, la piscina aia şi nu are semnal acolo în creerii munţilor.
- Să mă sune, sau mai bine să dea o fugă pana aici. Trebuie să vorbesc cu ea. Marean a cumparat telefoane, cică să vorbească cu oamenii. Noi ce facem folosim cai de poştă? Ce aveţi de gănd, tot sacoşe de plastic?Folosiţi altceva, mai de firmă.
- O să discut cu doamna Nuţi, adica o să discutaţi cu doamna Nuţi şi să ne dea dansa vreo idee de genţi, ceva mai mişto. Aveţi dreptate. Acu dacă are romanul ce mănca,la ce dracu să-i mai dăm ulei şi făină. Cu un Vuiton, s-a facut om. Să o pun pe Andreea să facă un calcul. Căte genţi cumpărăm cu banii de pe o gondolă. Oricum, mă deranjează mai mult ăştia din partid, decăt opoziţia. Dacă asta e opoziţie, că a fi în opoziţie cred eu, nu înseamnă numai jos, ci şi ceva constructiv şi dacă nici noi nu am incercat, adică dumneavoastră nu aţi încercat,atunci cine. Că eu am zis, cănd m-aţi ales şef la partid, că nu merge aşa.Vii în partid, te face partidul om, te alege, iţi dă să bagi în tine şi pormă tu te faci al dracu şi înjuri partidul şi te dai rotund, da măcar nu te dai pă faţă, ci pe dos,cum de fapt am mai spus. Te dai mareţ, vrei reformă? Auziţi şef, sărumană de două ori, vor reformă. Păi mai reformă ca la dumneavoastră,care o mai fi. De fapt ei nu se leagă de dumneavoastră, ar fi şi culmea, i-ar linşa poporul. Se leagă de unii din partid. Oameni de bază care au luptat şi luptă pentru partid şi cauză, păi numai ăla saracu, mai să îşi rupă mana la vot .De jdemii de ori să votezi la jdemii de măini, nu e usor şef. Alo,şef mă auziţi? Şefu..Alo..
- Domn Fane, şefu a adormit. Mă şi distrează cum ţine Levantul pe piept. Îi pun eu inregistrarea cănd se trezeste. Auziţi domn Fane?
- Vă ascult doamnă.
- Credeţi că i se fălfaie cumva...
-Vă spun doamna Agripina, vă spun.

Un comentariu: