31 oct. 2011

EU,CEL NOU


 -Agripinel,ce faci domnule?
-Vai,sef,dar bine dispus sunteţi.
-Măi fată,acu dacă s-a dat ora înapoi şi nu mă mai scol pe intuneric,mă simt mai plin de viaţă,mai....mai,zi mă tu.
-Ştiu eu şef,mai cool?
-Bravo,de ce oare nu mi-a venit mie prin cap cuvăntul ăsta mă? În sfărşit.Agripino,ştii tu cate şcoli,am eu.Ştii tu căte studii am eu fată?
-Nu prea ştiu şef,dumneavoastră trebuie să ştiţi.
-Dracu să le ia,am uitat.Sună-l pe Tismăneanu să facă cercetări şi să scoată un document pe treaba asta.Auzi,să ştii că aştia de la FMI sunt de treabă domnule.Au ei mufele alea mai ciudate,da sunt de treabă.Ai văzut şi Jeffrey Franks ne-a lăudat.Eu i-am spus încă,Franki tată,trebuie să fim prudenţi totuşi să ştii.Măcar aşa de ochii lumii.
-Nu înţeleg şef.
-Da Agripino.Prudenţi.Şi eu ştiu să fiu .Păi cănd băteam mările şi oceanele lumii,prudenţa Agripino era cuvăntul de bază. Franki, şi-a exprimat speranţa că deciziile Consiliului European privind zona euro să aibă efecte benefice şi pentru România. Condiţiile din restul Europei sunt încă nesigure.Şi de căte ori le-am spus lucru ăsta ,că mi s-a acrit.Ce au vrut să asculte?Apropo de acreală,e gata gargara aia?

-Imediat şef,imediat.

- Nu vreau să creez niciun fel de alertă, dar trebuie să fim prudenți. Nu putem irosi sacrificiile pe care le-au papagalii aştia de romani.Că pentru ei le-am tătait.Nu pentru mine fată,nu pentru mine. Agricultura va avea o creştere de peste 12%, turismul va creşte şi el, cu 19%. Vor fi şi alte ramuri care cresc.
-De la plopi.
-Ai zis ceva?
-Nu şef,turnam gargara.
-Deci,numai dacă ne găndim,că turmismul creşte datorită lu Nuţi şi lu Ceauşescu,iar transporturile datorită lu Ancuţa,imi creşte inima de bucurie,zău aşa.Mă,de ce nu m-or fi ascultat aştia pe mine,de ce nu m-or fi ascultat?.
-De unde ştiţi şef că nu vă ascultă?.
-Nu la aia mă refeream.Ci la faptul ălalaltu.
-Adică?
-Cănd le spuneam de autostrăzi.Nu şi nu.Că nu e nevoie.Că romănul poa să meargă şi cu căruţa.Treaba lor,să nu spună că nu le-am spus.Eu merg cu elicopterul,mă..
-Vă spun.
-Atata ştii,vă spun,vă spun.Şi dacă mă spui ce? Aş mai face o ultimă remarcă, legată de efectul pe care le-au avut măsurile de la ultimul Consiliu European. Mă plângeam atunci de creşterea primei de risc a României, ca urmare a efectului de contagiune pe care l-a declanşat situația Greciei.Foarte bine că m-am plăns.Mai ţii minte cu Stolo.Păi dacă nu te plangi nu căştigi.
-Dacă nu rişti.
-Tot dracu ăla. Pe măsură ce deciciziile de la Bruxelles vor fi transpuse în practică în ceea ce priveşte Grecia şi Fondul European de Stabilitate Financiară, se va constata o descreştere a primei de risc.
-Ce-i aia?
-Vezi Agripino,vezi.Eşti la fel ca alde ăia din opozitie.Toată ziua,taca taca cu ochii aiurea şi umezi pe deasupra, da mana pe carte nu o puneţi.Păi cum dracu să ajungeţi voi manageri de ţara,cum?

Că le-am zis şi la ăia din biserică.Mamă, ce moace aveau.Adormise o baba prin al treilea rand,că aveam de gand să-i pun cu botul pe labe,să le ţin o lecţie de management al ţarii.Că era acolo şi pilotul.Se uita ca,curca în lemne.Mă şi avea biserica aia o acusticaă….de moare lumea.Da ţi-am zis,mi-a fost milă de baba aia,că ştiu cănd te apucă somnul.Cand eram pe mările şi oceanele lumii…
-Şef,e gata gargara.De la mama ei
-Aşa te vreau. Le-am şi zis că,ca orice patriot, a înţeles că, dincolo de bătălia de zi cu zi pentru românii şi pentru Transilvania lui, şcoala, educaţia, cultura, sunt elementele de perenitate ale unui popor. Iar de la Şaguna ne-au rămas şcoli, răspândite în toată Transilvania.Eu ce le-am spus mai demult Agripino?Le-am spus la fel,la tolomacii aştia ai nostril.Bă,Şaguna nu a facut doar filozofi că..
-Vă spun.
-Băi ascultă întai.Că nu avem nevoie doar de filozofi,avem nevoie de meseriaşi,de marinari de..
-De apă dulce,că de apă sărată nu mai avem nevoie,că nu mai avem de ce să avem nevoie.
-Şi intrebă-i pe aialalţii,nu pe mine despre chestia asta. De la Andrei Şaguna ne-a rămas societatea Astra, al cărui preşedinte a fost încă de la începuturi, de la Andrei Şaguna ne-a rămas gândirea că unirea poporului român se face prin cultură şi prin educaţie. Un astfel de înaintaş al nostru devine astăzi Sfânt, iar eu nu voi pierde prilejul de a mă închina în faţa sfintelor feţe bisericeşti prezente aici şi în faţa Sfântului Andrei Şaguna.Agripino,să mă anunţi şi pe mine,cănd or să mă facă aştia sfănt.
-Cum să vă anunţ,şef?
-De fapt,ia anuntă-mă tu de acu.Că zău,mă uitam la popor,chiar mă priveau ca pe un sfănt.Ce,se mişcă ceva în ţara asta,făra să mă intrebe ţara pe mine?Auzi,a sunat Dani?
-Care Dani,şef,poate DNA.
-Dani,popa ăla mare,fată.Mare manager,doamne,doamne.Aşa manager de biserică nu s-a mai pomenit.Am stabilit cu el,ca,catedrala pe care vrea să o facă,să se numească cel nou,de la Basarabi sau Murfatlar,o să mă hotărăsc.
-Cel nou,cel nou,dar care cel nou?
-Eu,Agripino,eu.Trebuie să iau ceva lecţii de dastea,cum dracu le zice mă,dastea bisericeşti.Că slavă domnului,cănd băteam marile şi oceanele lumii eram ca un fel pustnic,nu?Da nu am reuşit să învăţ limbajul lor.Că dobitocii ăia de marinari din subordine,numai bisericeşte nu vorbeau.
-Vai şef,cum vorbiţi.
-Lasă domnle,noi să fim sănătoşi.Auzi unde se fac implaturi de păr mă,că voi femeile trebuie să ştiţi?
-Pentru ce?
-Pentru ce,pentru ce.Nu ai văzut?.Toţi ăia aveau plete,eu nu.
Nici măcar şuviţa aia sexi,nu o mai am.

-Şefu,dacă nu e secret,ce aţi vorbit cu Obama?
-Mă faci să răd,Chestii globale Agripino,chestii globale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu