3 apr. 2012

GREAŢĂ

      Peste tot,la toate tembeliziunile,in toate fiţuicile numite pompos ziare,auzi şi citeşti
de plecările din pdl,de daţii afară din pdl,de cum nu mai rămăne nimeni în pdl,sau dacă
mai rămăne, cine rămăne în pdl şi dacă rămăne de ce şi pentru ce........
 Pe mine m-a apucat greaţa.Nu prea sunt obişnuit cu genul asta de băuturi.Cocktailuri.
Mai ales acumuşica,primăvara in gradină.E de muncă.Iarnă destul de grea.Multe degerături.
Trebuie să le tai.Cat mai de jos.Arată urăt şi fac rău.Poci să le las?Păi nu poc.Da nici cu
tăieturile astea, nu e bine.Adică nu că nu e bine,ci unii, zic că nu e bine.
-Vai domnule,de ce ai tăiat ramura,aia?
-Era degerată coană Leano,era degerată.
-Nu zău,de unde ştii dumneata că era degerată?
Ce să-i spun lu coana Leana plus 200 dioptrii?Să îşi ia lupă?
-Trebuia să tai mai de jos:
-De ce Vasile?
-Pai o să dea colţ nou mai de jos şi o să rămăi cu un ciot urăt,tu nu vezi.
-Ce dracu să văd că la ora asta e uscatură,degerătură.Tai şi eu la ochi.Adică sub ochi
sau peste ochi.Ochiul ramurii.Că aşa spune la carte.
-Ia-te tu după cărţi că......
Păi dacă nu mă iau după cărţi atunci după ce?Că sunt scrise după experienţa altora.
Acu să stau mii de ani, să capăt experienţă la tăiat uscături?Nu am timp.
Mai bine tai pomul.De tot.Îmi bag cosorul în el.
Şi plantez altul.
Păi şi ce o să fac,că o să vina sigur o iarnă grea,o să degere,o să se usuce şi va trebui să
o iau de la capăt cu tăierile.
Şi iar o să vină coana Angela,coana Leana,Vasile şi dracu mai ştie cine şi o să spună că nu fac bine.
Mama măsii, că e nasol.E nasol şi cand face poame.Că face.Multe poame.Poame poame,nu poame dulci.
Ce să fac cu ele?Să le scot în piaţă?Nu aş fi primul.Le dau la ăia din afară.De peste gard.
Că cică ei nu au poame.Nu au pe dracu.Poate nu aşa de poame,dar tot poame.
Păna la urmă, tot trebuie să tai.Că nu se mai dezvoltă.Pomul.Care să facă poame.De care or fi ele.
Sunt poamele mele.Se uită la mine şi mă linguşesc.Păi dacă le-am îngrijit.Cine le-a făcut mari,nu eu?

Dacă nu eram eu ,mai erau ele poame de poame?Sigur că nu.
De fapt tot poame de poame erau,dar nu mai erau ale mele.Poame dulci să facă alţii.
Punea măna altu pe ele.Parcă aşa nu poa să pună?Poa.
Că şi pomul meu ,tot din poama altuia a crescut şi a facut poame.
Poamele mele ajung pe măna altuia,Dar tot poame de poame sunt.Şi vor rămăne.Cel mai nasol mă simt,găndindu-mă,că poamele astea pot face pomi.
Cred că cel mai bine ar fi, să îl scot de tot.Pe pom.De fapt pe pomi.Că am în gradină vreo cinci,şase.
Restul sunt aşa,ca să consume.....Ca să consume.
Îi schimb pe toţi.Pun alţii.Da de care?Şi de unde să iau?
Am mai încercat eu ,dar nu a mers.Cred că de vină, e solul din grădină.Scot şi pămăntul.
Căt o să mă coste?Îl import.Da nu de undeva de aproape,ci de undeva mai de departe.
Nici asta nu merge,că am grădină mare şi nu bani.Mai bine doar vănd.Pămăntul.

Ce are treaba asta cu coctailul?Păi are.
Că nu poţi să faci treabă,să munceşti cu paharul cu băutură de diferite culori,fără gust sau cu
jdemii de gusturi,care să mai aibă şi umbreluţă.Paharul.
Păna la urmă ştiu ce fac.
Îmi cumpăr ochelari cu tembelizor. Că cică ezistă.Mai mişto sunt ăia cu
tembelizor la un ochean şi cu calculator la celălalt ochean.Cănd e pauză la un ochean mă uit pă net la ziare la celălalt ochean.Şi plantez lămăi.Adică pom lămăi.Ce fac iarna?Îi pun încălzire, cu şisturi dastea.
Bituminoase.
Stau şi aştept cutremurul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu